Sabtu, 9 Oktober 2010

Macam Tak Percaya..... Bertemu Selepas 25tahun



Assalammualaikum wrt. bt.

Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...Allah SWT juga Maha Merancang lagi Maha Perlaksana. Ya... syukur Alhamdulillah dengan izinNya jua, pada hari Sabtu 09 Oktober 2010, jam 4.00 petang saya dipertemukan kembali sahabat persekolahan yang terpisah 25tahun yang lalu.


Saya kagum dengan sahabat yang berusaha, Norazah (azah) dan Norfisah (fee) dalam menyulam-jalin silaturrahim dan tentunya saya berterimakasih atas sokongan dan kerjasama suami mereka dalam usaha menjejaki bekas pelajar Sekolah Menengah Petaling. Tahniah atas usaha azah , fee dan sahabat yang lain." Kalian adalah sebahagian dari diri ros masa lalu, tetap mesra dalam ingatan dan kini ia akan berterusan mekar dalam roh ukhuwah Islamiyyah."


Saya amat terharu dan amat gembira dapat bersua muka dengan azah dan fee. Sesungguhnya fee dan azah dilimpahi kasih dan sayang.....mulai bertemu Norlela Ali di Taman Tasik Shah Alam kemudian menziarahi ayah Haliza Hamzah di PPUM Petaling Jaya dan kembali semula ke Shah Alam mengunjungi saya....malah mereka sampai ketika saya belum pulang ke rumah (saya ada urusan di Semenyih - namun sebelum saya ke Semenyih, selepas subuh saya siap memasakkan hidangnan buat sahabat yang saya rindui dan nantikan itu)

Terimakasih Fee...Terimakasih Azah.... InsyaAllah ganjaran buat Fee dan Azah.....


Rasulullah saw bersabda :


" Barangsiapa memberikan kegembiraan dipandangan seorang mukmin, maka Allah akan memberikan kegembiraan dipandangan matanya pada hari kiamat. "
(Diriwayatkan oleh Ibnul Mubarak)



" Apabila seseorang muslim meninjau saudaranya yang sakit atau berziarah (secara biasa), maka Allah Ta'ala berfirman : "Engkau baik benar hatimu, baik pula perjalananmu dan engkau dapat menempati suatu gedung dalam syurga".
(Diriwayatkan oleh Tirmidzi dan Ibnu Majah)



Pembaca Budiman....
Bukan mudah untuk memperuntukkan masa pada hujung minggu dalam keadaan status isteri yang punya pelbagai urusan wajib dan harus, namun inilah nilai cinta persaudaraan islam jua tahap tingkat keimanan.


Rasulullah bersabda :
"Tidaklah sempurna keimanan seseorang dari kamu sehingga ia mencintai saudaranya seperti ia mencintai dirinya sendiri."
(Diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim)



Untuk Fee dan Azah....
"Ros berdoa semoga kalian berdua senantiasa di bawah perlindungan dan rahmat Allah SWT. InsyaAllah."


Terimakasih padaMu Ya Allah...Alhamdulillah.


indahnya
pertemuan....







4 ulasan:

  1. salam..

    teruskan menulis ummi.. coretan kehidupan ummi cukup mnegesankan buat diri ini..

    indahnya ukhuwah yg bertaut kerana Allah.. =)

    BalasPadam
  2. W'salam...zue,

    Trimaksih...sesungguhnya yg baik itu milik Allah SWT. Segala yg tersurat dalam kehidupan akan memberi pelajaran dan manfaat...hikmah itu adalah sinar kehidupan.

    BalasPadam
  3. allahuakbar...allahuakbar...subhanallah! tak terucap ngan kata2, kak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. benar ayu...begitu haru rasa di hati...

      Padam